Saturday, December 31, 2011

Tiba-tiba jadi sebak lak bila ingat balik pasal kejadian ni. Dulu-dulu masa zaman Friendster aku beria-ia bila jumpa profile kak izah, kak bim aku. Ye laa, dah lama gila lost contact ngan dia. Last sekali jumpa dia masa F2. Dia datang skool sebab ada urusan. Masa tuu sempat jumpa dia jap je. Masa tuu lepas makan tengah hari and bersiap-siap nak g prep petang. Tetiba prefect announce nama aku suh turun bawah. Ingatkan ada wat salah ke. Rupa-rupanya kak izah datang nak jumpa aku. Dia ada btau dia dapat offer further study kat Jepun. Fuhhh, hebat kan dia. Terus aku pasang angan-angan nak jadi hebat and terror macam dia. Pastu dia ada anta surat je suh aku study rajin-rajin. Ermm, so bila dah jumpa profile dia, aku terus add. Memang tak sabar sangat nak tunggu dia approve sebab thats the only way boleh contact balik ngan kak izah. Hampir tiap-tiap hari aku check Friendster nak tengok dia approve ke tak. Tapi tak approve jugak. Sangkaan aku mungkin dia busy study kot. And hampir berbulan-bulan dia tak approve. Bagi aku biasa kot sebab tau maybe dia busy kat sana. Then nak dijadikan cite suatu hari masa tengah belek-belek gambar sorang senior ni kat Facebook (dah start guna Facebook) tetiba kat gambar kak izah tuu dia tulis 'arwah' or 'allahyarhamah'. Aku pun terkejut gila masa tuu. Ingat dia salah tulis sebab tuu gambar kelas. Pastu untuk confirmation, aku pun tanya laa kat senior tersebut. And memang sangat sedih bila dapat tau cite sebenar. Arwah meninggal dalam satu kemalangan masa nak g dinner ngan husband and her lovely daughter, Sarah Ayumi. Hanya suaminya yang terselamat tapi dalam keadaan koma. Masa tuu kalau tak salah aku kak izah baru je balik dari Jepun. Dulu aku ingat bila dia dah balik dari Jepun and berjaya dalam bidang masing-masing, boleh laa jumpa and wat gathering. Tapi tuu sume harapan yang tak kesampaian. Allah lebih menyayangiNya. Alfatihah buat Arwah and anak.

No comments:

Post a Comment